Google Ads

Google Ads logo
0
(0)

Uwaga: opis sprzed kilku lat, wymaga odświeżenia.

Google Ads (dawniej Google Adwords) to rozbudowany system generujący reklamy w formie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google (zwykle na samej górze wyników). Reklamy AdWords mają podobną formę do wyników organicznych, jednak są dodatkowo oznaczone (żółty tekst Reklama obok linku do strony). Na wiele komercyjnych haseł reklamy Google AdWords zajmują całą powierzchnię nad linią zanurzenia (powierzchnia strony widoczna bez scrollowania).

Aby prowadzić kampanię reklamową w systemie AdWords należy zarejestrować konto, a następnie skonfigurować kampanię i określić budżety przeznaczane na reklamę. Musimy w tym celu wybrać słowa kluczowe, na które chcemy wyświetlać się w wynikach sponsorowanych oraz określić maksymalne stawki jakie jesteśmy gotowi zapłacić za reklamę. Rozliczenia dokonywane są na podstawie modelu CPC – każde kliknięcie w reklamę kosztuje reklamodawcę określoną kwotę. Stawki za słowa kluczowe są zróżnicowane – minimalna stawka to 1 grosz, maksymalna – nawet kilkadziesiąt złotych za kliknięcie. Wpływ na stawkę ma również dopasowanie tematyki i jakości strony do zapytania (Wynik Jakości – w skali od 1 do 10, określany przez Google m.in. na podstawie współczynnika CTR).

Google AdWords to jeden z najpopularniejszych systemów reklamowych służących do promocji stron internetowych. To również podstawowe źródło dochodu Google, generujące dla potentata z Mountain View przychody rzędu kilkudziesięciu miliardów dolarów rocznie.

Znasz Google Ads?

Potrzebujemy Twojej opinii:


Po pierwsze Oceń proszę to narzędzie w skali od 1 do 5:

Twoja ocena jest ważna

Oceń to narzędzie klikając na gwiazdkę

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

To narzędzie nie zostało jeszcze ocenione.


Po drugie Napisz kilka zdań o swoich doświadczeniach z Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.